יום ראשון, 11 בדצמבר 2016

לא פשוט לצלם חומרי גלם - קורס צילום מפגש 2





יש כל כך הרבה פרמטרים שיש להתייחס אליהם כשמכוונים את המצלמה לכיוון האובייקט :
אבל לפני כל פרמטר נפרדים מהצילום על מצב אוטומט ( Auto )  במצלמה ועוברים למצב ידני (Manual) המאפשר שלוטה בכל אחד ואחד מהגדרות הצילום בעצמי.
כשאנחנו מצלמים במצב ידני יש לאזן בין שלושת ההגדרות שיחד מניבות את החשיפה של האובייקט כדי להגיע לתמונה הטובה ביותר. כל אחת מההגדרות במצלמו יגרמו לקליטה רבה יותר או נמוכה יותר של אור .
צמצם – למדתי שהוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על סגנונה הסופי של התמונה. צמצם פתוח יכניס יותר אור  כלומר מתאים במיוחד לשימוש בתנעים חשוכים  ובמקביל גם יצור לנו תנאים של עומק שדה קצר. זאת אומרת המסקנה שלי מתרגול פתיחת צמצם הוא שככול שהצמצם פתוח כך התמונה תהיה מוארת יותר. מאוד מבלבל שהגדרות פיחת הצמצם הפוכות להגיון – צמצם ב F 2 אומר צמצם פתוח מאוד ו F22 אומר צמצם סגור – ממש נגד ההיגיון.

תריס – מהירות תריס איטית תגרום לו להישאר זמן ארוך פתוח ומכאן הרבה אור יכנס  - שיטה זו מאפשרת צילום בתנעי תאורה ירודה  ומומלצת כשהעצם המצולם לא זז
איזו – הגדרה זו קשורה לרמת האור בצילום ומניעת לכלוכים לא רצויים על התמונה- אך עוד צריכה להעמיק בתחום כדי להבינה יותר.
עוד גילו חשוב על המצלמה שלי – ניקון D90  שיש לי אפשרות לקבוע את  מיקום של הפוקוס  בתמונה פעולה חשובה זו אצלי במצלמה  ולא נעשה יותר אוטמת על ידי המצלמה  בוחרת !!!


 משחקים בפיקוס של המצלמה



צילמתי  וצילמתי – מציגה מספר קטן מהתמונות שיותר אהבתי – מה דעתכם ? איזה תמונה הכי מדברת עליכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה